poniedziałek, 13 lutego 2017

Kilka słów na początek

Cześć wszystkim!

Nazywam się Wojtek i założyłem tego bloga przy okazji inicjatywy Daj się poznać 2017. Zdecydowałem się na udział z kilku powodów:
  • Podobno prowadzenie bloga o programowaniu pomaga zostać lepszym programistą. Cóż, warto spróbować. Lubię być coraz lepszy w tym co robię.
  • Prowadząc projekt publicznie można się wiele nauczyć. Lubię zdobywać wiedzę.
  • Może moje wypociny będą mogły komuś pomóc. Mi teksty innych programistów bardzo pomogły, jak zaczynałem przygodę z tym zajęciem.
  • W głowie siedzi mi projekt, który chciałbym od dłuższego czasu wykonać.
To jak już przy tym jesteśmy skrobnę kilka słów o projekcie, którym będę się zajmował w ramach Daj się poznać 2017.

Od dawna marzy mi się zagranie w grę RPG ze znaczącymi elementami strategicznymi, taktycznymi i kolekcjonerskimi. W grze sterowalibyśmy magiem, który podczas walki dowodziłby oddziałem przyzwanych istot. Różnorodność dostępnych stworków poszerzalibyśmy podróżując po nowych krainach, rozwijając już posiadane czy może nawet mieszając je ze sobą.

Może jeszcze kilka słów w porównaniu do już istniejących tytułów. 

Pokemony - Tak, w tych grach mamy dużo eksploracji, zbierania stworków, walki między nimi - super. Gra się bardzo przyjemnie, jednak na dłuższą metę męczyły mnie niewielkie możliwości taktyczne oferowane podczas walki. I w zasadzie każdą można było wygrać czysto siłowo. Meh, to nie jest to, co tygryski lubią najbardziej.

Disciples I i II - Jest podróżowanie, prowadzenie walk i rozwijanie żołnierzy - super. Tylko dlaczego każda jednostka ma tylko jeden rodzaj ataku? Wiele godzin spędziłem przy tych produkcjach, ale za każdym razem pod koniec byłem już z deczko zmęczony powtarzalnością.

Avengers Alliance 1 - świetna gierka taktyczna, ogrom dostępnych bohaterów do zdobycia, każdy z indywidualnymi umiejętnościami, można było stworzyć świetną drużynę na naprawdę niezliczoną ilość sposobów. Największą wadą tej gry było jej przeznaczenie na portal facebook i przez to nastawienie na mikropłatności i krótkie rozgrywki.

Multum gierek mobilnych pasuje do przedstawionego wyżej opisu, jednak wszystkie są one... gierkami mobilnymi, ze wszystkimi tego stanu rzeczy konsekwencjami. Niestety, wszystkie mechanizmy w grze zaprojektowane tak, by generować kolejne transakcje, zamiast dawać maksymalną frajdę z rozgrywki - to jest zupełne przeciwieństwo tego, co chciałbym zrobić.

Co jeszcze mogłoby Was zainteresować odnośnie tego projektu? No tak, technologia. Będę pracował nad tym projektem korzystając z silnika Unity i języka C#. 

Tak, wiem, że gra RPG jest ogromnym przedsięwzięciem, dlatego będę ją tworzył po małym kawałeczku. Myślę, że kilka z tych fragmentów powstanie w ramach wspomnianej już akcji.

Chcielibyście zagrać w taką grę? Zapraszam do komentowania!

Tyle na dzisiaj, dzięki za przeczytanie pierwszego wpisu!

Trzymajcie się!

PS. Gdyby ktoś się zastanawiał, skąd tytuł bloga - otóż, poza projektowaniem i programowaniem gier zajmowałem się już bardzo różnorodnymi rzeczami - pisałem opowiadania, rysowałem, wypalałem w drewnie, tworzyłem rzeczy ze skóry, tańczyłem w zespole tańców dawnych, walczyłem na miecze, strzelałem z łuku, grałem i pisałem larpy i wiele, wiele innych. Może i o tych rzeczach naskrobię tu kiedyś kilka słów. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz